fbpx

Veliki test zimskih guma: Osam proizvoda na vrhu!

07.10.2022.

Revija HAK i ove godine donosi informacije o testiranju zimskih guma.

Otprilike pola godine nakon testa ljetnih guma, europski autoklubovi i HAK su ovoga puta temeljitoj analizi podvrgnuli 33 različita zimska modela, ali ponovno potpuno istih dimenzija 185/65 R15 i 215/60 R16. Prvi tip pneumatika montira se na male gradske automobile kao što su VW Polo (test-vozilo), Renault Clio i Zoe, Opel Corsa, Peugeot 208, Citroen C3, Dacia Sandero, SEAT Ibiza, Hyundai i20 i i30, KIA Rio i Stonic, Nissan Micra, Mazda 2…, dok drugi tip koriste kompaktni SUV-ovi poput Škode Karoq (test-vozilo), SEAT Atece, Honde HR-V, Fiata 500X, Mazde CX-3, Peugeota 3008…

Otprilike pola godine nakon testa ljetnih guma, europski autoklubovi i HAK su ovoga puta temeljitoj analizi podvrgnuli 33 različita zimska modela, ali ponovno potpuno istih dimenzija 185/65 R15 i 215/60 R16. Prvi tip pneumatika montira se na male gradske automobile kao što su VW Polo (test-vozilo), Renault Clio i Zoe, Opel Corsa, Peugeot 208, Citroen C3, Dacia Sandero, SEAT Ibiza, Hyundai i20 i i30, KIA Rio i Stonic, Nissan Micra, Mazda 2…, dok drugi tip koriste kompaktni SUV-ovi poput Škode Karoq (test-vozilo), SEAT Atece, Honde HR-V, Fiata 500X, Mazde CX-3, Peugeota 3008…

Dakle, čak pet od ukupno 16 pneumatika u dimenzijama 185/65 R15 nije dobilo jasnu preporuku stručnog osoblja, pri čemu su sve tri zimske gume s ocjenom “djelomično se preporučuje” (Dunlop Winter Response 2, Fulda Kristall Montero 3 i Barum Polaris 5) podbacile na – suhom. Što to konkretno znači? Dakle, prema ocjenama zabilježenima na testu, ta tri modela ne omogućuju mirnu vožnju na suhoj podlozi pri brzinama primjerenima autoputovima, guma ne vodi vozilo savršeno ravno, odnosno vozači nemaju primjereni osjećaj za upravljačem niti dobivaju adekvatan odgovor nakon pomicanja upravljača, a to dovodi do nužnih korekcija putanje jer vozilo ne skreće pod očekivanim kutom. Iako ti nedostaci nisu kritični, definitivno su neugodni i iscrpljujući prilikom duže vožnje po autoputu.

Međutim, puno je nezgodnija činjenica da kod sva tri navedena modela vozilo ima tendenciju ranog preupravljanja čim guma dosegne svoj limit tijekom izbjegavanja prepreke, zbog čega neiskusniji vozači mogu relativno lako izgubiti kontrolu nad automobilom.

Dva pneumatika sa začelja ovog redoslijeda – Imperial Snowdragon HP i Wanli SW611 platili su danak vrlo lošem ponašanju na mokroj podlozi, gdje je podbacila i prethodno spomenuta Fulda Kristall Montero 3. To se najzornije vidi na rezultatima kočenja (od 80 km/h do zaustavljanja). Naime, čak 13 modela se smjestilo unutar samo 5 metara (Bridgestone Blizzak LM005 – 36,2 metra i Barum Polaris 5 – 41,4 metra), dok debelo na dnu, s rupom od gotovo 4 metra, zaostaju Fulda Kristall Montero 3 (45,2 metra), Imperial Snowdragon HP (45,7 metara) i Wanli SW611 (47,7 metara). Još malo slikovitije opisano: na poziciji na kojoj se vozilo opremljeno modelom Bridgestone Blizzak LM005 zaustavilo, vozila na kojima su bili montirani Fulda Kristall Montero 3 i Imperial Snowdragon HP su se kretala brzinom oko 36 km/h, a s modelom Wanli SW611 čak 39 km/h. Dakle, ako živite u području gdje su zime blage, s puno kiše, možda bi bilo bolje izbjeći ova tri pneumatika.

Što se tiče najboljih, zanimljivo da su se sva četiri modela, gledano ukupnu ocjenu, smjestila unutar samo jedne desetinke, pa možemo reći da se radi o iznimno izjednačenim proizvodima: Continental WinterContact TS 870, Goodyear UltraGrip 9+ i Semperit Speed-Grip 5 po 2,2, a Michelin Alpin 6 je zavrijedio 2,3. Naravno, svaka ima i svoju jaku stranu, pa se tako Continental ističe ujednačenošću, Goodyear vrhunskim ponašanjem na mokrom, Semperit blista na snijegu, a Michelin nema premca po izdržljivosti. Ukratko, koju god od ove četiri gume izabrali ne možete pogriješiti te sve ovisi o vašem stilu vožnje i podneblju u kojemu živite.

Upravo te dvije komponente – stil vožnje i podneblje – još više će doći do izražaja prilikom izbora jednog od sedam modela koji su se našli u sredini našeg poretka, a koji se preporučuju. Dakle, pojedinci koji su spremni prihvatiti manje nedostatke na suhom i mokrom, ali im je u isto vrijeme važno dobro ponašanje na snijegu, mogli bi izabrati BFGoodrich G-force Winter 2. Onima, pak, koji tijekom zime ne vide puno snijega mogli bi odgovarati Vredestein Wintrac ili Nexen Winguard Snow’G3. Vozači koji tijekom zime ne prevale previše kilometara mogli bi se odlučiti za Bridgestone Blizzak LM005 ili Maxxis Premitru Snow WP6, dok bi se pojedinci koji rijetko koriste autoput mogli opredijeliti za Firestone Winterhawk 4. Ako vam izbor padne na Avon WT7 Snow, onda vam sigurno presudnu ulogu neće igrati vožnja po suhom i snijegu, kao ni izdržljivost gume.

U konačnici treba naglasiti sljedeće: što niže budete silazili u ovom poretku, morat ćete prihvaćati proizvode sa sve više nedostataka, a razlika u cijeni između boljih i lošijih sigurno neće biti toliko velika. Zato je dobro razmisliti prije konačnog izbora.

U većoj dimenziji 215/60 R16 ukupan je dojam ipak nešto bolji. Naime, ovdje su od 17 testiranih modela također četiri vrlo preporučljiva (Continental WinterContact TS870, Dunlop Winter Sport 5, Goodyear UltraGrip Performance + i Michelin Alpin 6), čak 12 ih se preporučuje (bez značajnijih nedostataka), a samo jedan se djelomično preporučuje (Cooper WM-SA2+). Niti ovdje nije bilo izvrsnih proizvoda s pet zvjezdica, ali nije bilo ni onih sa samo jednom zvjezdicom koji se ne preporučuju.

d

Ono što čini razliku kod ovih guma je prvenstveno ponašanje na suhoj podlozi i tu su četiri spomenuta “vrlo preporučljiva” proizvoda značajno odskočila u odnosu na samo “preporučljivu” pratnju. Druga kategorija u kojoj su se vodeći posebno istaknuli bila je vožnja na snijegu, gdje su najbolje rezultate po krugu ostvarili Goodyear UltraGrip Performance +, Continental WinterContact TS870 i Dunlop Winter Sport 5 (Michelin Alpin 6 je malo zaostao). Ukratko, najbolja četvorka na ovom testu nije pokazala gotovo ni jedan nedostatak.

Središnja skupina od 12 pneumatika nije bila tako besprijekorna, ali njihovi nedostaci ulaze u skupinu tzv. manjih, pa ni njihovi kupci nemaju razloga za pretjeranu zabrinutost. Ukratko, Yokohama BluEarth*Winter V906 i Toyo Observe S944 imaju prostora za određeni napredak na mokrom i snijegu, Kleber Krisalp HP3, Esa+Tecar Supergrip Pro, NokianTyres WR Snowproof, Uniroyal WinterExpert i Matador MP93 Nordicca na suhom i mokrom, GT Radial Winterpro 2 na suhom, mokrom i snijegu, Bridgestone Blizzak LM005 samo na snijegu, Sava Eskimo HP2 samo na mokrom, a Vredestein Wintrac i Falken Eurowinter samo na suhom.

Na začelju kolone je Cooper WM-SA2+ koji se samo djelomično preporučuje jer su nedostaci na suhom i po izdržljivosti jednostavno preveliki, a poseban dojam ne ostavlja ni na mokrom i snijegu.

Ocjene guma u dvije dimenzije

185/65 R15

Continental WinterContact TS 870

vrlo preporučljivo

+

ujednačena guma, vrlo preporučljiva na suhom i mokrom, uvjerljiva na snijegu, solidna predviđena kilometraža

Goodyear UltraGrip 9+

vrlo preporučljivo

+

ujednačena guma, vrlo preporučljiva na suhom i mokrom, osobito vrlo preporučljiva kod akvaplaninga

Semperit Speed-Grip 5

vrlo preporučljivo

+

rubno vrlo preporučljiva na suhom, izvrsna kod akvaplaninga, vrlo preporučljiva na snijegu i ledu, najniža potrošnja goriva

manji nedostaci u kočenju i držanju ceste na mokrom

Michelin Alpin 6

vrlo preporučljivo

+

ujednačena guma, najizdržljivija guma, vrlo preporučljiva na suhom i mokrom, vrlo preporučljiva na snijegu i ledu

manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga

BFGoodrich G-force Winter 2

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na snijegu, rubno vrlo preporučljiva po potrošnji goriva, vrlo preporučljiva po izdržljivosti

manji nedostaci na suhom i mokrom

Vredestein Wintrac

preporučuje se

+

rubno vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva na mokrom, rubno vrlo preporučljiva po izdržljivosti

manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga i na snijegu

Bridgestone Blizzak LM005

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na suhom, najbolja na mokrom

manji nedostaci na snijegu i ledu, nedostaci po izdržljivosti

Maxxis Premitra Snow WP6

preporučuje se

+

iznadprosječna na suhom, vrlo preporučljiva na mokrom

nedostaci na snijegu, manji nedostaci na ledu, najviša potrošnja goriva, nedostaci po izdržljivosti

Firestone Winterhawk 4

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na mokrom, vrlo preporučljiva na snijegu i ledu, najniža potrošnja goriva

nedostaci na suhom

Nexen Winguard Snow’G3

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na mokrom i ledu

nedostaci na suhom i snijegu, nedostaci kod poprečnog akvaplaninga

Avon WT7 Snow

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na mokrom i ledu

nedostaci na suhom i snijegu, nedostaci po izdržljivosti

Dunlop Winter Response 2

djelomično se preporučuje

+

vrlo preporučljiva na mokrom, najbolja na snijegu, niska potrošnja goriva

nedostaci na suhom

Fulda Kristall Montero 3

djelomično se preporučuje

+

vrlo preporučljiva na snijegu i ledu, niska potrošnja goriva, izvrsna po izdržljivosti

nedostaci na suhom i mokrom

Barum Polaris 5

djelomično se preporučuje

+

rubno vrlo preporučljiva na snijegu, niska potrošnja goriva, vrlo preporučljiva po izdržljivosti

nedostaci na suhom i mokrom, nedostaci na ledu

Imperial Snowdragon HP

ne preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na suhom i ledu, vrlo preporučljiva po izdržljivosti

veći nedostaci na mokrom, nedostaci na snijegu

Wanli SW611

ne preporučuje se

+

rubno vrlo preporučljiva na ledu, niska potrošnja goriva

nedostaci na suhom, veći nedostaci na mokrom, nedostaci na snijegu

215/60 R16

Continental WinterContact TS870

vrlo preporučljivo

+

ujednačena guma, vrlo preporučljiva na suhom i mokrom, vrlo preporučljiva na snijegu, solidna predviđena kilometraža

Dunlop Winter Sport 5

vrlo preporučljivo

+

ujednačena guma, vrlo preporučljiva na suhom i mokrom, vrlo preporučljiva na snijegu, niska potrošnja goriva, visoka predviđena kilometraža

Goodyear UltraGrip Performance +

vrlo preporučljivo

+

ujednačena guma, rubno vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva na mokrom i ledu, izvrsna na snijegu

manji nedostaci kod uzdužnog akvaplaninga

Michelin Alpin 6

vrlo preporučljivo

+

ujednačena guma, vrlo preporučljiva na suhom, rubno vrlo preporučljiva na mokrom, vrlo preporučljiva na snijegu i ledu

manji nedostaci kod poprečnog akvaplaninga

Yokohama BluEarth*Winter V906

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na suhom i ledu, niska potrošnja goriva

manji nedostaci na mokrom i snijegu

Bridgestone Blizzak LM005

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na suhom, najbolja na mokrom

nedostaci na snijegu

Kleber Krisalp HP3

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na snijegu i ledu, niska potrošnja goriva

nedostaci na suhom i mokrom

GT Radial Winterpro 2

preporučuje se

+

vrlo kratak zaustavni put na suhom, kratak zaustavni put na snijegu, vrlo preporučljiva na ledu

nedostaci na suhom i mokrom, nedostaci na snijegu

Sava Eskimo HP 2

preporučuje se

+

najizdržljivija guma, rubno vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva na snijegu i ledu, niska potrošnja goriva

nedostaci na mokrom, najbučnija guma

Vredestein Wintrac

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na mokrom, rubno vrlo preporučljiva na snijegu, iznadprosječna na ledu, niska potrošnja goriva

nedostaci na suhom, najlošija po izdržljivosti

Esa+Tecar Supergrip Pro

preporučuje se

+

najniža potrošnja goriva, vrlo preporučljiva na snijegu i ledu

nedostaci na suhom i mokrom

Toyo Tires Observe S944

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na suhom i ledu

nedostaci na mokrom i snijegu, najviša potrošnja goriva

Nokian Tyres WR Snowproof

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na snijegu i ledu

nedostaci na suhom i mokrom

Uniroyal WinterExpert

preporučuje se

+

najniža potrošnja goriva, vrlo preporučljiva na snijegu, najbolja na ledu

nedostaci na suhom i mokrom

Matador MP93 Nordicca

preporučuje se

+

vrlo preporučljiva na snijegu i ledu

nedostaci na suhom i mokrom

Falken Eurowinter HS01

preporučuje se

+

rubno vrlo preporučljiva na snijegu, vrlo preporučljiva na ledu

nedostaci na suhom

Cooper WM-SA2+

djelomično se preporučuje

+

vrlo preporučljiva na ledu, niska potrošnja goriva

nedostaci na suhom, manji nedostaci na mokrom i snijegu, najlošija po izdržljivosti

Vijesti i novosti